miercuri, 1 octombrie 2008

Ce-i viaţa?

În ultima perioadă am auzit numai de moarte şi morţi. Recent am fost la înmormântarea unui om pe care nu l-am văzut vreodată, nici măcar mort, pentru că era închis sicriul (să nu înţelegeţi că mi-aş fi dorit). Acest om, deşi necunoscut multora, a avut multă lume la înmormântare.
Tot zilele trecute, mi-a povestit cineva, cum a murit un tânăr (recent căsătorit) pentru că lucra neasigurat şi a căzut de pe acoperiş.
La scurt timp, am aflat că a murit un alt tânăr pe care cândva l-am cunoscut, nu eram tocmai prieteni dar, a fost straniu să aflu de moartea lui... accident cu motocicleta... Un tânăr foarte cunoscut şi care a avut o mulţime imensă de oameni care l-au însoţit pe ultimul drum...
Azi, a fost condusă pe ultimul drum o femeie din biserica din care fac parte, răpusă de nemilosul cancer!
Nu cred că am vărsat vreo lacrimă pentru vreunul din ei, cu toate că îmi pare rău că nu mai sunt printre noi, dar moartea lor mi-a lăsat o întrebare în minte: "ce-i viaţa?"
Ce e viaţa când moartea îşi poate cere drepturile în orice clipă, fără să ţină cont cine eşti...? 
Ce e viaţa dacă moartea nu te întreabă dacă abia te-ai căsătorit şi vrei să te bucuri alături de soţia ta...?
Ce e viaţa dacă moartea te ia, fără să ţină cont că eşti cunoscut şi ai mulţi prieteni...?
"EA" vine sub orice formă, chiar şi sub forma cancerului şi nu te cruţă! Nu are reguli, nu poţi negocia când să vină, nu vrea bani sau altceva, nu ţine cont de absolut NIMIC... în faţa morţii toţi suntem egali!!!

E uşor să spun: "Cu o moarte suntem cu toţii datori", dar dacă aş fi întrebată dacă sunt gata pentru a-mi achita datoria, mă îndoiesc că aş spune da...
"MOARTEA" nu e ceva de speriat, oricum nu mai ştii nimic după trecerea în nefiinţă... important e cum îţi trăieşti viaţa până să vină "EA". Cred că trebuie să mă gândesc mai serios la asta, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu